Kalkmalerierne er udført af Sæbyværkstedet 1500-25, som er repræsenteret i flere kirker:
Øverst ses Kristus som Verdens Frelser (Salvator Mundi). Han står med jordkuglen i sin venstre hånd og med højre hånd løftet til velsignelse. Han er omgivet af en skyformation. Fra denne udgår der en stråleglans.
Nedenunder ses Mannaunderet fra vandringen i ørkenen. Midt i billedet står Moses, der kendes på hornene. En række personer er travlt beskæftiget med at samle manna op.
Den indendørs scene er første billede i 2. billedrække. Forrest står en stor vase med blomster på et flisebelagt gulv, der antyder, at der er tale om en indendørs scene. I øverste højre hjørne ses en person med glorie på en skyformation. Resten er for udvisket til at scenen kan identificeres.
Treenigheden. Gud Fader sidder på en tronstol, idet han holder den korsfæstede Kristus foran sig. Han har blikket rettet mod Helligåndsduen, der sidder på korsarmen mod venstre. Både Faderen, Sønnen og Helligåndsduen bærer korsglorie. Længst til venstre i billedet ses en kvinde med udslået hår og en krone på hovedet. Hun er omgivet af skyer. Det kunne tænkes at være Maria, idet de følgende billeder forestiller Bebudelsen og Undfangelsen. Det er så udsædvanligt at se Maria i denne sammenhæng, at der ikke findes danske paralleller.
Bebudelsen. Maria, der har glorie og langt udslået hår, står ved sin læsepult med en bønnebog. Englen hilser hende med de traditionelle ord: »Ave gratia plena dominus tecum!« (Hil dig, du benådede, Herren er med dig!) Teksten under billedet: »Regum XXV angelico dixit abiael ecce famula tua tibi in ancillam interemerata virgo angelo respondit ecce ancilla domini.« - (I Kongernes Bog kap. 25 sagde Abigael til englen: Se, din tjenerinde er din trælkvinde. Den uberørte jomfru svarede englen: Se, jeg er Herrens tjenerinde.)
Undfangelsen. Maria står i et rum, der er båret af søjler. En kraftig lysstråle når hende oppefra. Er det øret, den sigter mod? Eller hjertet? Forrest i lysstrålen glider Helligåndsduen ned mod hende. Bag den kommer Jesusbarnet med kors og tornekrone. Det er det eneste danske eksempel på, at Bebudelsen og Undfangelsen er splittet op i to scener. Teksten under billedet: »O virgo, o virgo significanda tamquam stella … nitet quis det mihi tantum merear quod possum laudem … dicam, nisi tu perfecta fores non eligeret te iecus … ut carnem sumeret ex te …« - (O jomfru, o jomfru som bør kaldes en stjerne … der lyser; hvem vil give mig blot så meget, at det forundes mig at kunne forkynde (din) ros. Hvis du ikke var fuldkommen, da havde Jesus ikke valgt dig … da han skulle antage kødelig form ud af dig.)